de eerste week - Reisverslag uit Breda, Nederland van john anneke gouwerok de roos - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Breda, Nederland van john anneke gouwerok de roos - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: johnanneke

Blijf op de hoogte en volg john anneke

19 Juni 2011 | Nederland, Breda

Dag 5 donderdag 15-6
Vroeg wakker van de regen alles nu op orde in de tas, lekker na z'n rustdag en de stempel van breda is binnen
We wilde op tijd vertrekken maar tussen de buien door de tent inpakkenen duurt even
Bij de receptie moesten even wachten op de beheerder en we konden vertrekken.
In breda begon het echt te storten en fietsen met een bril en ondertussen de route lezen je begrijpt het wel volsslagen de weg kwijt en niemand om de weg te vragen flink omgereden dus maar dat hoort er bij.
Onderweg koffie in een oud dorpscafe met orginele rooksalon voor anneke haar pafke
Na 72 km uitgekomen in Viersel een caravanpark onder de snelweg met een klein probleem geen water wel voor wc maar geen drinkwater maar wel een partyhuisje waar we droog in konden zitten.
dag 6 vrijdag 17-6
Wakker worden met stralende zon heerlijk otbijtje met gebakken eitjes en we kunnen van start,vandaag langs riviertje de Mark dwars door Mechelen onderweg bij Abdij spaghettie
en marcoroniegegeten voor de broodnodigge koolhydraten
Onderweg wel aanspraak op zoek naar een camping sprak een meisje ons aan vanwege de fiets met bepakking wilde zelf ook z'n tocht maken had veel vragen en is ondertussen voor ons uit gefietst naar de camping wel 5a6 km zo kwamen wij in Londerzeel.
dag 7 zaterdag18-6
De hele nacht Flinke windsoten om 3uur wakker ,en even een lijntje erbij.
Vandaag als afsluiting van de eerste week een kort stukje over een oude spoorroute 23 km
naar Aalst.
Onderweg langs het pad stond een jacobs zuil met daarop NOG MAAR 2000 KM
We slapen in een BenB volledig eko maar dan ook alles eigen brood fruit groente zonnepanelen en eko WC en morgen rustdag in Aalst
Resultaat week 1 route afgelegd 245km totaal 356 km gereden dus nog veel om kan beter
tot volgend keer johnanneke

• 19 Juni 2011 - 11:19

Ben Kamstra:

Hallo John en Anneke.
    Ik had door alle beslommeringen thuis niet meer aan jullie reis gedacht totdat ik een schrijven kreeg op het Kattegat. Gelijk op jullie site gekeken en volg deze ook . Ik neem me petje voor jullie af en begrijp ook best dat jullie zo af en toe tegen een steen(2000km) moeten steunen om weer op krachten te komen.
    John ik verwacht van jou hele mooie foto's te zien. En voor de rest hoop ik dat jullie niet teveel om moeten rijden. John en Anneke maak er iets moois van.

Met vr.gr.
    Ben Kamstra.

• 19 Juni 2011 - 11:31

Jan Wurpel:

Zo Anneke & John,
    Een weekje regen en verdwaald naar en in België. Ik had nog gewaarschuwd voor België, John. Niet te veel aan het bier denken, want voor je het weet ben je de weg kwijt. Jullie moeten nu nog 2000 km naar Santiago de Compostela. Julie hebben er dus zo'n 10% opzitten. En dan komende week Frankrijk in. We leven met jullie! Hopelijk is het weer komende week wat beter. Nu zondag stormt het hier een beetje vanuit het zuidwesten. Dat is voor jullie, wind pal tegen. Dus maar hopen dat de wind gauw gaat liggen.
    Ik lees volgende week jullie ervaringen maar weer al te graag. Een prettige en voorspoedige tweede week toegewenst.

Groeten, Jan Wurpel.

• 19 Juni 2011 - 11:58

Erwin Andringa:

Hoi John, jammer dat het weer tegenvalt.
    Volgens de buienradar zal het volgende week regelmatig beter weer worden vanaf tours ( frankrijk) gezien dan.
    Hopelijk komt dat ook uit voor jullie.
    Groeten Erwin ('t wort wat)

• 19 Juni 2011 - 16:11

Pien En Peter:

hoi John en An,
    nou petje af hoor voor jullie fietstocht met dat slechte weer. Ik hoop echt dat 't volgende week wat mooier weer wordt.
    Blijf jullie volgen! heel veel sterkte en plezier natuurlijk, groetjes Pien en Peter

• 19 Juni 2011 - 20:09

Sietske En Paul:

hoi johnannke,
    wat een toestanden zeg, al die regens en ommetjes,maar daar kunnen jullie wel tegen toch??!!nu een zonnige week tegemoet, en anders doe je er toch wat langer over, jullie hebben toch geen haast..
    leuk jullie te volgen, tot de volgende keer, succes en groetjes van ons.

• 20 Juni 2011 - 06:54

Jans:

Hai John en Anneke.
    Hoop dat het weer een beetje beter voor jullie gaat worden,doe rustig aan jullie hebben de tijd.krijg steeds meer respect voor jullie.groetjes jans

• 20 Juni 2011 - 14:15

Ernst De Moor:

Hoi John en Anneke,

Ziet er nat uit op de foto's, ik duim voor mooi weer tijdens de komende 2000 kilometer. Mooie steen, staan die op meer plaatsen? Heel veel succes verder, en blijf vooral schrijven, bijzonder leuk!

Ernst.

• 20 Juni 2011 - 19:12

Cees Brasser:

Ik volg jullie bewegingen m.i. gaat het goed. Uit ervaring weet ik dat de regen ophoud zodra je in Frankrijk bent.
    O ja als je weer eens zonder water zit
    op een kerkhof is altijd water.
    Groeten Cees Brasser

• 22 Juni 2011 - 07:46

John Jr:

dat schiet al aardig op,ik heb de post gecheked niks byzonders.
    hopelyk beter weer de komende weken

• 24 Juni 2011 - 08:44

Wiebe:

Hoi oom John en tante Anneke!

Wat stoer van jullie, op de fiets naar Spanje! Geniet van de reis, dan komt de eindbestemming veel te snel....

groet,
    Wiebe de Roos