fietsen 2012 deel2 de haan naar montreuil - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van john anneke gouwerok de roos - WaarBenJij.nu fietsen 2012 deel2 de haan naar montreuil - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van john anneke gouwerok de roos - WaarBenJij.nu

fietsen 2012 deel2 de haan naar montreuil

Door: johnanneke

Blijf op de hoogte en volg john anneke

20 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Fietsen 2012 deel 2
Dag 5 14-5-2012
Vandaag eerste rustdag in de Haan even wat andere beweging wat wandelen naar het strand maar met 12 graden ben je op het stand snel uitgekeken.
En wat boodschappen niet te veel denk aan gewicht bagage alleen voor avond en ontbijt ,kwam ik daar toch mooi een fles 0.75 tournee Generale bier tegen die van de tvserie 2 dat is geen gewicht of bagage dat moet je gelijk proeven (erg lekker) gaat dan als maaginhoud mee.
Terug in de tent na het eten hozen van de regen dat beloofd wat voor morgen natte tent en weer een koude nacht.
Dag 6 15-5-2012
Worden we wakker met een zonnetje ,snel spullen ingepakt eten en om 9uur op de fiets going south we hopen de Panne te bereiken.
Na een afwisselende rit over de boulevard wegentjes door de duinen en dorpen langs de kust met veel dreigende wolken halen we op 4uur droog de Panne, gelijk de tent opzetten en de hagel en regen barst los dus precies op tijd binnen . lekker gegeten weer pasta maar dat hoort bij fietsen
Dag 7 16-5-2012
Vandaag weer een rustdag we weten nu hoe we het moeten opbouwer we zouden hier met kennissen gaan staan maar vanwege het weer een volgende keer het weer viel al met al mee .
lDe Panne euk stadje leuker dan de haan en groter nu nog koud en toeristen schuilen achter schermen
Dat weer weet wat s` nachts koud tussen 0 en 6 graden dus je word elke keer wakker met koude voeten,overdag meestal een graad of 14//15 dus trappen om warm te blijven en dat lukt
Dag 8 17 -5-2012 hemelvaart
Vroeg op weg richting Calais wind mee en we schoten flink op, bij een klein haven fort(gravelines) bezocht met veel bronzen beelden en uitgekomen bij een camping20 meter van het strand Oyen plage strand van wel 2km breed
Dag 9 18-5-2012
Vroeg op eerst genoten op het strand van de zonsopgang niemand ze zien en zand zover het oog reikt we kijken of we Bloulogne kunnen bereiken moet kunnen 45 km .
Maar dat viel zwaar tegen onderweg eerst kwamen we heeeel vee motoren l honda’s gold wing tegen zeker een clubdag we zijn nr 783 tegengekomen ze waren echt overal het was dan ook wel een echt mooie route maar zwaar!!
Er kwam een flinke klim bij een mooi uitzichtpunt Cap-gris-nez-te zwaar en dus een stuk lopen en pas om 5uur bek af maar gehaald op de camping dit was ons eerste traject de LF 1 ruim 400KM

Morgen rust en dan de nornandie”route
Dag 10 19-5-2012
Heerlijk uitgeslapen en daarna de stad Boulogne verkend en in de de oude stad rondgekeken
Morgen verder ,er komt een helling van 13 %! dus goed pasta eten en vroeg naar bed.
Dag 11 20-5-2012
Uigerust wakker lekker ontbeten wel de halve nacht regen het zag er dreigend uit , de stoute schoenen aan en gaan wel met noorden wind dus mee!
Onderweg meer dan 2000 fiets tegenliggers van Lille naar de franse kust 160 KM met veel oudjes die ons hartelijk toezwaaide
Uiteindelijk bij de 13% aangekomen dus lopen 8 a900 meter 20 minuten dat was achter de rug en konden we door naar Montreuil-sur mer totaal 51 km de hele dag droog (kruisje geslagen ) je weet maar nooit.
Volgende keer verder

• 21 Mei 2012 - 19:01

Lia En Ruud:

Jullie zijn goed bezig!
    MaarJohn, die koude nachten, dat moet je toch wel weten zo langzamerhand. Je kruipt gewoon wat dichter tegen An aan ;o)
    Groet

• 22 Mei 2012 - 08:22

Gerda:

Hoi,John en Anneke,
    Hier een berichtje uit het Willemsbos.Ik hoop dat jullie net zulk mooi weer hebben als wij nu.Maar om te fietsen te warm denk ik. Wat zijn jullie al ver. En leuk je verslagen te lezen John. Hier gaat alles goed. Er waren 2 blauwe enveloppen gekomen(hoop maar op goed nieuws)voor jullie. Groetjes van ons