van EU maar selle-plage aan het ravijn? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van john anneke gouwerok de roos - WaarBenJij.nu van EU maar selle-plage aan het ravijn? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van john anneke gouwerok de roos - WaarBenJij.nu

van EU maar selle-plage aan het ravijn?

Door: johnanneke

Blijf op de hoogte en volg john anneke

03 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Fietsen deel 4 Aan het ravijn
Ik schrijf dit nu 27-5 bij 23 graden in het zonnetje met uitzicht op de Seine.
We waren in afwachting van de grote markt op het plein ,en een week markt in Frankrijk is 80 % kleding waar zelfs de primac niet mee kan concurreren 10% groente 5% vis en de rest?
De drukte viel mee bij gebrek aan toeristen er was er wel een! op het terras met een Volkskrant van 25-5 en wat stond er op de voorpagina SPANJE op de rand van afgrond, en daar zijn WIJ NU NET NAAR onderweg wat nu?
Op de grens na Frankrijk zal er wel een ravijn zijn we zien wel.
Wel hier in EU nog een tentoonstelling bezocht in een oude kerk die zijn er hier genoeg, beelden van giraffen(foto) en anderen figuren.
Dag 16 vrijdag 25-5
We gaan niet over het fietspad op oude spoorweg te slecht veel losse stenen geprobeerd zonder bagage 3KM niet te doen !dan maar de klim aan de andere kant van de stad wel bijna verkeerd maar tot inzicht gekomen (de zon) en in korte broek op weg, naar Gueures 55 KM
Onderweg nog even bij het eindpunt van het spoorfiets pad gekeken er was een oud spoorhuisje en een spooremplacement omgebouwd tot camping zag er leuk uit.
Bij aankomst na die 55km op de campingpark met veel caravans een forse discussie over waar de tent moet staan ! op een rechte plaats
Die zijn er bijna nooit altijd scheef dus rol je van elkaar af ,of tegen elkaar aan licht je hoofd naar beneden ben je morgens duizelig Anneke kan daar niet tegen een ware zoektocht.
Eindelijk toch gevonden alles zal reg kom zeggen ze wel eens
Dag 17 zaterdag 26-5
Recht en goed geslapen en ontbeten met gebakken eieren en op weg richting de veer boot over de Seine, flinke heuvels en dalen. en een opstopping ( barre’e )foto waar we onze fietsen overheen moesten tillen aan begin en eind ,en zagen we de rivier de Seine al in de verte liggen.
Was wel de verkeerde bocht ven de rivier dus of terug met een flinke klim en 3km om of een stuk over een grote doorgaande weg toch even gevraagd bij de VVV dat kon we?l ze rijden wel hard maar! ze houden rekening met fietsers ,aldus gedaan.
Zo bereikte we de veerboot foto en waren we in 15 min aan de overkant en zaten kort daarna met 65km op de camping.
Na het eten een romantische wandeling met de Mijne langs de Seine en wachten op de ondergaande zon , morgen een rustdag in La-Mailleraye-Sur -Seine .
Dag 18 zondag 27 -5 1e pinkster dag
Lekker lopen Fiets nakijken hij schakelde matig de laatste tijd maar met een beetje olie gaat het wel wat beter dat moet dan ook met mijn knie lukken denk ik, s avonds oude sportauto parade langs de boulevard.
Dag 19 maandag 28 -5 2e pinksterdag
Gingen bij vertrek al weer bijna mis maar hersteld en daarna het bos in en een pittige klim ruim 9% John zn versnelling weigert nu echt verder in zijn een dus maar stukje lopen.
Verder onderweg langs de Risle rivier in een mooi landschap ,hier huizen met rieten kap en klei met bloemen op de nok (irissen )zijn we onderweg naar Brionne kijken of daar een fietsenwinkel is geen rekening gehouden met 2e pinkster dus alles dicht komen we voor het eten toch weer uit bij de Donner kebab nu voor een dubbele burger, er was wel een mooie fiets ronde voor lokale fietsers (junioren en senioren )van 15 tot 42 in het stadje 20 rondjes totaal 83 KM en hellingen van 10 en 15 % even kijken voor de fiets sponsor kan ik daar morgen langs voor mijn versnelling
Dag 20 dinsdag 29-5
De sponsor van de fietsen is ook leverancier van motormaaiers maar heeft hij ook veel verstand van fietsen ?ik weet het niet duurde even heeft gekeken en met een schroeven draaier aan de gang het hielp niet veel dus maar verder.
Na een uur zoeken de weg verder gevonden de D130 onder langs een groot viaduct voor deA28 over het dal van de Risle en verder naar Broglie daar is ook een fietsen en grasmachine monteur deze had geen tijd demain(morgen) en door naar de camping een ,prachtige deze was in oprichting? twee grasmaaiers waren bezig met maaien, en het huisje (voormalig station toekomstig kantoor )in restoratie en de wc uit de jaren 50 en voor de rest was er niemand toen de grasmaaiers weg waren de tent maar opgezet en we voelde ons als kampeerders op eigen terrein, dan hoef je smorgens ook niet af te rekenen, er was ook niemand !
Tussendoor zelf nog wat aan de versnelling gerommeld het schijnt te werken en hij schakelt weer .
Dag 21 woensdag 30 -5
Opbreken en verder naar Sees start met een klim de versnelling hij werkt!!
Dus goedgemutst ?op een zonnige dag? op weg het was flink heuvelachtig nu weet ik ook waarom de fransen niet fietsen voor boodschappen en woon werk verkeer je trapt je ongans dan maar de auto, en voor de sport op zondag de racefiets
We eindigde op de rondweg van Sees veel vrachtverkeer (90km) en de camping bereikt om 3 uur uur na 58 km met veel heuvels 7 uur pizza gehaald een flinke bui regen gehad het was drukkend warm geweest morgen rust.
Dag 22 donderdag 31-mei
Uitgeslapen ontbijt gebakken eitje broodje aardbei een goed begin van de dag en naar de stad WAAR!!! is mijn jas de tent overhoop die is niet zo groot maar niet te vinden in die jas zat ook mijn portemonnee in met ID kaart bank pas en geld wel aangifte gedaan en pas geblokkeerd ,dacht dat ik hem echt kwijt was, later teruggevonden gelukkig al met al een hoop gedoe op de camping toch maar een huisje gehuurd foto VOOR DE REST GAAT ALLES GOED morgen alsnog een rustdag even twee dagen niet kruipen rechtop lopen en een lekker bed
Zaterdag gaan we verder met traject 4 zwaarste deel van de route foto
Dag 24 zat 2 juni
Na ruim twee dagen rust koste het wel veel moeite onze oude botten weer op gang te krijgen, te veel rust op je oude dag geeft alleen maar stijve en stramme spieren
Vertrokken voor tocht door de Alpes –Mancelles nu twee dagen het valt niet nee maar wel te doen met af en toe lopen het gaat van dal naar heuvel, en van heuvel naar dal de hele dag door ,erg mooi al die uitzichten maar de Flevo polder heeft ook zijn charme en is beter te fietsen, maar ja keuze’s!
Dag 25 zondag 3 juni franse moederdag
Na een forse storm met stortregen en onweer die hier over het gebied trok vannacht ,vanmorgen toch weer droog wakker bewolkt met een fris briesje dus prima fietsweer
Ook voor de Fransen die trekken er weer massaal in het weekend op uit voor fiets en wandelroutes moe en voldaan aangekomen in Sille- plage